uoriginalt partikelfilter

Alt om uorginalt udstyr, radio, DVD, CD-changer, telefon, mm
Besvar
MSS
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20/10/2009 21:42
Geografisk sted: Jylland

uoriginalt partikelfilter

Indlæg af MSS »

Hej alle.
Jeg er lykkelig ejer af A2 1,2 fra -02, mit problem er at den er udst. med et partikelfilter fra noget der hedder CAT AUTOKAT i Tyskland, bilen er en importbil derfra og hverken min forhandler eller synshal kan hjælpe da jeg fået opkrævning fra skat og ikke kan dokumentere noget. Er der nogle der har været i samme situation?? Jeg håber virkelig at der er det, da fidusen ved denne bil jo ellers går lidt fløjten.

På forhånd tak

Michael
jesperb
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 52
Tilmeldt: 2/09/2010 18:55
Geografisk sted: Sjælland

Re: uoriginalt partikelfilter

Indlæg af jesperb »

Hej Michael,

Tror nu det er katalysatoren du kigger på (heraf navnet CAT...) :)

Såvidt jeg er orienteret, findes der kun et eller 2 partikelfiltre til netop 1.2 TDI.
Læs evt denne tråd (tysk, men Google hjælper gerne med oversættelsen) :
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=37830

Kostpris ca. €1k og læg dertil installation, så jeg har valgt at lade være med at installere partikelfilter i min A2 1.2 3L'er.
http://www.bb-automobiltechnik.de/deutsch/fahrzeugtyp/audi/audi-a2/dieselpartikelfilter/serie/a2-dpf-serie.html

Mvh.

Jesper
Audi A2 1.2 TDI 02/2002, servo, klima, 3.6l/100km, 232.000km
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: uoriginalt partikelfilter

Indlæg af Bohn »

MSS skrev:Hej alle.
Jeg er lykkelig ejer af A2 1,2 fra -02, mit problem er at den er udst. med et partikelfilter fra noget der hedder CAT AUTOKAT i Tyskland, bilen er en importbil derfra og hverken min forhandler eller synshal kan hjælpe da jeg fået opkrævning fra skat og ikke kan dokumentere noget. Er der nogle der har været i samme situation?? Jeg håber virkelig at der er det, da fidusen ved denne bil jo ellers går lidt fløjten.

På forhånd tak

Michael


hmm. da vi havde vores A2 1.2TDi betalte vi 360,- om året i grønne afgifter... vi syntes bestemt at det var en god fidus :P.
jeg tror ikke den er udstyret med DPF - hvis du gik og regnede med dette kan jeg godt forstå at du bliver lidt "skuffet" :), men du har stadigvæk en super driftbillig bil - du kører jo tæt på 30km/l [-X
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Besvar

Tilbage til "Uoriginalt udstyr"