10" Subwoofer i reservehjuls brønden

Alt om uorginalt udstyr, radio, DVD, CD-changer, telefon, mm
Besvar
wessberg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 68
Tilmeldt: 21/04/2010 19:26
Geografisk sted: Jylland

10" Subwoofer i reservehjuls brønden

Indlæg af wessberg »

Hejsa

Jeg har lige købt mig en DLS 10" subwoofer og en DLS 5 kanals forstærker til at trække den og resten af bilens højtaler..

Jeg vil bare lige høre om der en nogen der har erfaringer med at bygge den ned i reservehjuls brøden da det ikke skal kunne ses da det er en A4 Avant.. Måske eventuelt nogle billeder vil være en stor hjælp :D

Jeg regner med at bygge kassen i 19mm MDF..

Den skal have en kasse lukket på 18 liter og portet 21 liter.. så det er ikke så meget igen.. Men går nok efter en lukket for at undgå den Brian bom bom :) Men er åben for forslag..
Brugeravatar
blondie
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16/03/2003 19:46
Geografisk sted: Syd for Kbh

Re: 10" Subwoofer i reservehjuls brønden

Indlæg af blondie »

her er lidt inspiration.
Vedhæftede filer
Så bliver hele kabinettet fyldt op med løst acousticlux.
Så bliver hele kabinettet fyldt op med løst acousticlux.
72_lille.jpg (11.11 KiB) Vist 12211 gange
Efter limen er tør kan det overskydende glasfiber skæres væk.
Efter limen er tør kan det overskydende glasfiber skæres væk.
69_lille.jpg (10.39 KiB) Vist 12211 gange
Med meget møje og besvær kom kabinnet sørme også ud igen, men det sad faktisk rigtig godt fast på trods af formvoksen, jeg var så heldig at der i bunden af brønden sad en kæmpe gummiprop jeg kunne få ud nedefra mens kabinettet stadig sad i, i dette hul kunne jeg så presse kabinettet op nedefra med en bolt og en donkraft
Med meget møje og besvær kom kabinnet sørme også ud igen, men det sad faktisk rigtig godt fast på trods af formvoksen, jeg var så heldig at der i bunden af brønden sad en kæmpe gummiprop jeg kunne få ud nedefra mens kabinettet stadig sad i, i dette hul kunne jeg så presse kabinettet op nedefra med en bolt og en donkraft
62_lille.jpg (10.08 KiB) Vist 12211 gange
Så er brønden smurt grundigt med formvoks, resten af bagagerummet er dækket grundigt af med plastic, hvorefter glasfiberkabinettet kan støbes.<br />Formvoks kan købes i visse bådcentre hvor de sælger materialer til bådbygning og glasfiberarbejde
Så er brønden smurt grundigt med formvoks, resten af bagagerummet er dækket grundigt af med plastic, hvorefter glasfiberkabinettet kan støbes.
Formvoks kan købes i visse bådcentre hvor de sælger materialer til bådbygning og glasfiberarbejde
61_lille.jpg (13.02 KiB) Vist 12211 gange
Her bliver der fyldt vand i reservehjulsbrønden for at se hvor stor subwooferen skal laves. Enheden kræver 35-40 liter, først fyldes der 35 liter i, hvorefter afstanden måles op til vatterpasset, derefter 40 liter, 45, 50 55, og endelig 60 liter.
Her bliver der fyldt vand i reservehjulsbrønden for at se hvor stor subwooferen skal laves. Enheden kræver 35-40 liter, først fyldes der 35 liter i, hvorefter afstanden måles op til vatterpasset, derefter 40 liter, 45, 50 55, og endelig 60 liter.
60_lille.jpg (11.54 KiB) Vist 12211 gange
wessberg
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 68
Tilmeldt: 21/04/2010 19:26
Geografisk sted: Jylland

Re: 10" Subwoofer i reservehjuls brønden

Indlæg af wessberg »

Super med billeder :-)

Det ser rigtig godt ud! Vil du anbefale at man bygger det op i glasfiber? Tager det ikke lang tid at lave?

Hvor kraftig er den MDF du bruger som topplade?

Nu skal min kun bruge max 21 liter så jeg regner med at lave den cirka halv størrelse af din.. dvs. som en halv cirkel..

Hvad er grunden til at du har portet din subwoofer?
Besvar

Tilbage til "Uoriginalt udstyr"