Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Alt om uorginalt udstyr, radio, DVD, CD-changer, telefon, mm
Besvar
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af jbac »

Hej
Jeg bruger en Garmin Nüvi 255WT en gang imellem. Og vil gerne ha lavet noget smart montering, helst ikke med den medfølgende sugekop løsning. Er der nogen der har set noget monteringsbeslag der dur til f.eks. friskluftdyserne i midten? Problemet er egentlig at jeg ikke gider se på "tom holder" til dagligt, når jeg ikke skal bruge den. (Kan efterhånden selv finde på arbejde) Meget glad
Har fundet dette billede fra en Audi ved Helle i Kolding. Ved bare ikke om det kan af/på monteres nemt og hurtigt.
Har tænkt på at rive låget af askebægeret og fuske et eller andet der.
Gode ide'er ønskes - gerne med billeder.
PFT.

holder.jpg
holder.jpg (28.11 KiB) Vist 16024 gange
//Jørgen.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af ullum »

http://www.brodit.com/
de har meget , kig selv
jeg syntes ikke om ideen ved askebægeret, det er langt at flytte blikket
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
pefosk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 22/10/2004 22:18

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af pefosk »

Har monteret et stykke metal i askebægeret som alligevel ikke bliver brugt,
så har jeg købt en billig svanhals ved T-Hansen, som jeg har tilpasset og lavet gevind i begge ender, boret hul i den originale TOM TOM holder og skruet den ene ende i der og monteret en kraftig magnet i den anden, kunne evt. males matsort, jeg syntes den sidder perfekt!
Se evt. her: http://per-anne.dk/Garmin%20holder/index.html

Mvh. Per
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af Dravis »

Jeg har lavet en montage til en kammerat, den sidder i den lille skuffe til kort og mønter der er ved siden af kopholderen... Det er bare et par hjemmelavede hængsler der kan foldes ned i den lille skuffe, og på enden er der sat noget "industri-velcro" til at holde hans Garmin eller en lille klem-dims til mobiltlf.

Når det ikke er i brug, foldes det bare ind i skuffen, inde i skuffen er der brugt det samme velcro stads (noget 3M "velcro" hvor begge "sider" er ens og meget groft) til at sætte det fast.

Jeg har selv fabrikeret en fancy "folde-ud" holder af carbon-fiber til mobilen i min egen A4, jeg poster lige billeder senere, den er ikke monteret endnu Rødmer
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
Brugeravatar
A4 Kim
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 10/06/2005 23:09
Geografisk sted: Lidt vest for Roskilde...

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af A4 Kim »

Dravis skrev:Jeg har lavet en montage til en kammerat, den sidder i den lille skuffe til kort og mønter der er ved siden af kopholderen... Det er bare et par hjemmelavede hængsler der kan foldes ned i den lille skuffe, og på enden er der sat noget "industri-velcro" til at holde hans Garmin eller en lille klem-dims til mobiltlf.


Jeg er meget interesseret i at se et billede af den montering i skuffen. Det må klart være det smarteste. Det kan gemmes væk så langfingrede idioter heller ikke tror der er noget i bilen. Det giver heller ikke sugekopmærker i forruden....

Strømmen skulle så bare også sidde i skuffen...?
Audi A6 3,0 TDI Avant quatrro - 8/2009 - model 4f5 - 240HK/500NM - Daytonagrå
Peugeot 107 SE 1,0
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af Dravis »

Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at der skulle lægges strøm ind i skuffen, men det kan sikkert lade sig gøre... Super glad

Egentligt er det bare en simpel "clip" der holder telefonen, og som er formet efter telefonens facon

Det kommer lige til at vente til efter weekenden med billeder af holderen, da jeg ikke får tid til at rode med det før på søndag, lørdag skal jeg nemlig ud og kigge på Kitora's A2-Tdi Super glad Ok + et par andre A2'er
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af jbac »

ullum skrev:http://www.brodit.com/
de har meget , kig selv


Det her er nu ikke så tosset fra Brodit. Men der skal så lige monteres "kuglen" også. Så ser det ik så smart ud mere. Prisen er osse ca. 450,-.. Sur

brodit.jpg
brodit.jpg (27.12 KiB) Vist 15673 gange
//Jørgen.
vang_A4
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/10/2007 09:28
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af vang_A4 »

Hej jbac,

I min gamle B5 monterede jeg min garmin i luftdysse ripperne vha. XWAY navigator - http://www.tetrax.dk/mobiltelefonholder2.pdf - nederst side 3.

Det virkede ganske udmærket.
Brugeravatar
Dravis
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 394
Tilmeldt: 9/08/2007 00:16
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Hjælp!! En go idé / løsning på montering af Garmin Navi.

Indlæg af Dravis »

Jeg nåede desværre ikke at blive færdig med min holder til "mønt&kort-skuffen" så billederne må lige vente lidt Rødmer

Men de kommer!!!
---Dravis---
Volvo V60 D4 R-Line Aut. AWD 190Hk - Seat Mii 1,ingenting -- Økolokomotiv - 106000 km -> MV Agusta F4 SR + Duc ST4SABS + BMW R65 :-)
Besvar

Tilbage til "Uoriginalt udstyr"