Inst. af Blaupunkt London

Alt om uorginalt udstyr, radio, DVD, CD-changer, telefon, mm
Besvar
Audiodave2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 49
Tilmeldt: 23/07/2007 23:43
Geografisk sted: Hørsholm

Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Audiodave2 »

Hej

Jeg har lige ansakffet mig en A3 fra 98, med, alt hvad der kan puttes i af elektronik mv.

Concert I (inkl højtalere for/bag og sub) fulgte med - men jeg ville gerne have en anden radio/cd/mp3 - valget falt på en Blaupunkt London.

Men!!!!! Det lyder fælt - inden ordentlig bund - flad lyd - dirrende stemme ved sang... og højt, kan det da slet ikke spille ...

Højtalerne er alle blevet kontroleret af AUDI (Tyskland) - men er de aktive? ...

Vil ikke afmontere osv - hvis der er en som sider med et guldkorn og en løsning Meget glad (nogle siger at højtalerne er aktive - andre ikke).

i så fald hvad er løsningen?

På Forhånd tak for hjælpen Ok
Dave
A3 - 1998 - 8L - 125 hk - Ambition
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af kirkster »

Audiodave2 skrev:Hej

Jeg har lige ansakffet mig en A3 fra 98, med, alt hvad der kan puttes i af elektronik mv.

Concert I (inkl højtalere for/bag og sub) fulgte med - men jeg ville gerne have en anden radio/cd/mp3 - valget falt på en Blaupunkt London.

Men!!!!! Det lyder fælt - inden ordentlig bund - flad lyd - dirrende stemme ved sang... og højt, kan det da slet ikke spille ...

Højtalerne er alle blevet kontroleret af AUDI (Tyskland) - men er de aktive? ...

Vil ikke afmontere osv - hvis der er en som sider med et guldkorn og en løsning Meget glad (nogle siger at højtalerne er aktive - andre ikke).

i så fald hvad er løsningen?

På Forhånd tak for hjælpen Ok
Dave


Hej Dave,

Og tillykke med vognen.

Du kan se om højttalerne er aktive ved at afmontere radioen og se hvilket stik der er brugt i radioen.

Hvis der er brugt et lille 20-polet (mini-ISO) stik, og samtidig ikke monteret ledninger i det 8-polede ISO stik der er til højttalerne, eller blot monteret 4 ledninger i stikket, så er højttalerne aktive. (hvis de 4 ledninger er monteret er det kun højttalerne i bag der er aktive.)

Hvis jeg var dig, ville jeg måske beholde Concert radioen og istedet købe en CD skifter eller et IPOD interface. Det bryder det rene design i bilen at putte noget andet ICE i den. (blot min mening)

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Audiodave2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 49
Tilmeldt: 23/07/2007 23:43
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Audiodave2 »

Tak for svar ;o)

Nu vil jeg ned i solen og finde ud af hvad der er hvad ...

Hvad er bedre end - Ferie - Bil og nu med sol ..
A3 - 1998 - 8L - 125 hk - Ambition
Brugeravatar
Bohn
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 962
Tilmeldt: 22/06/2007 22:12
Geografisk sted: Haslev, Sjælland

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Bohn »

Hvis det er Blaupunkt London CD70 er det efter min mening en god radio - har selv haft en. Jeg vil dog sige at den ikke lød særligt godt i vores nye A3'er. I vores gamle A2'er lød den rigtigt godt. Jeg tror at det er den nye elektronik i de nye biler, der er optimeret så meget til "egne" radio/anlæg, at andet udstyr falder igennem på disse. Efter vi fik RNS-E i slæden er det REN fryd at høre musik m.m.
Hygge
Kim Bohn

By: Haslev
Bil: BMW i3 Rex 2014
CV: LMC Dominant 550RD 2005
Foto: Fujifilm X100s & DJI Phantom 4
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af 8PJ »

Hej Bohn

Din A3'er er med 99% sikkerhed leveret med forberedelse til Concert radio, som er lig med aktive højtalere i bag. Din London CD70 har sandsynligvis været forbundet til de aktive højtalere med alm. højtalerudgang, hvorfor det lyder svagt/dårligt. Havde din A3'ere været lidt ældre, havde du i stedet skulle montere forstærker til dine baghøjtalere.

Hilsen Per

Bohn skrev:Hvis det er Blaupunkt London CD70 er det efter min mening en god radio - har selv haft en. Jeg vil dog sige at den ikke lød særligt godt i vores nye A3'er. I vores gamle A2'er lød den rigtigt godt. Jeg tror at det er den nye elektronik i de nye biler, der er optimeret så meget til "egne" radio/anlæg, at andet udstyr falder igennem på disse. Efter vi fik RNS-E i slæden er det REN fryd at høre musik m.m.
Audiodave2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 49
Tilmeldt: 23/07/2007 23:43
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Audiodave2 »

Hej John

Der er ikke et 20-polet stik - men et 8 polet stik, (SE DIAGRAM B) hvor der er montering på ben 3,4,5 og 6 og som du korrekt skriver - er bag til ;o)

For til er der et 6 benet stik (SE DIAGRAM C / C1) med montering på ben 1,2,3,4 og 5 - disse er for til.

Men som jeg ser det så er fortil lavet med linie udgange og bagtil er alm højtalere udgange ... ??? eller ?????

Men jeg smider lige et kopi af ledningsdiagrammet op på anlæget - så er det nemmere at se hvad jeg mener Meget glad

Til Bohn
Det er en MP37 og ikke en cd70 (Tror at forskellen er at min kan håndtere MP3 filer direkte fra en RW CD og man kan tilslutte en MP3 afspiller direkte i fronten. jo - og så designet ;o)

Men tak for svar - det er skrevet bag øret ;o)
Dave
Vedhæftede filer
Blaupunkt MP37 diagram
Blaupunkt MP37 diagram
A3 - 1998 - 8L - 125 hk - Ambition
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af kirkster »

Audiodave2 skrev:Der er ikke et 20-polet stik - men et 8 polet stik, (SE DIAGRAM B) hvor der er montering på ben 3,4,5 og 6 og som du korrekt skriver - er bag til ;o)

For til er der et 6 benet stik (SE DIAGRAM C / C1) med montering på ben 1,2,3,4 og 5 - disse er for til.

Men som jeg ser det så er fortil lavet med linie udgange og bagtil er alm højtalere udgange ... ??? eller ?????


Hej Dave,

Det 20 Polede stik er nu det der på tegningen er "C", på audi er det ofte ét stort stik.

Det er omvendt af hvad du forventer, På "B" er de midterste ben på Concerten nemlig fronthøjttalerne.

Så det du har i bilen er Passive højttalere foran og Aktive bagerst.

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Audiodave2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 49
Tilmeldt: 23/07/2007 23:43
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Audiodave2 »

SUPER Meget glad Det anede mig nok - men det 20 polede stik, er 3 små stk. hos mig ???? Nå men problmet er jo løst (så må den leve med at være sær for sig selv og leve med 3 stik;o)

Men skal:
Bag, så ikke have linie udgang fra C1 (Begrundet med at aktive skal have linesignal).

For, så ikke have stik fra B da disse er pasive?

Eller er jeg så rundforviret efterhånden Bankende .. hehe (ingen kommentare).

Men jeg hænger mere over til rådet om at finde en concert II og sætte den i - men hvad er ca. prisen på sådan en idag ... og hvor finder man en?

Dave vs. spørge jørgen .... Ruller øjne
A3 - 1998 - 8L - 125 hk - Ambition
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af kirkster »

Audiodave2 skrev:SUPER Meget glad Det anede mig nok - men det 20 polede stik, er 3 små stk. hos mig ???? Nå men problmet er jo løst (så må den leve med at være sær for sig selv og leve med 3 stik;o)

Men skal:
Bag, så ikke have linie udgang fra C1 (Begrundet med at aktive skal have linesignal).

For, så ikke have stik fra B da disse er pasive?

Eller er jeg så rundforviret efterhånden Bankende .. hehe (ingen kommentare).

Men jeg hænger mere over til rådet om at finde en concert II og sætte den i - men hvad er ca. prisen på sådan en idag ... og hvor finder man en?

Dave vs. spørge jørgen .... Ruller øjne


Det er rigtigt, man kan også få det 20-polede stik delt i 3, som det er tilfælget hos dig Smiler

Jo, de aktive baghøjttalere og SUB'en skal have et LINE signal (fra C), og De passive højttalere skal have en højttaler udgang (fra B)

Belægningen på stikkene er ikke de samme, så det er ikke bare plug'n play at skifte radioen...

Du kan sammenligen stikforbindelserne fra Concert I her: http://www.a4-freunde.de/faq/autoradiostromlaufplan.shtml

Concert II var også vejen jeg ville vælge hvis jeg var dig, men her skal du være opmærksom på at din bil ikke har CAN-BUS, og det skal radioen bruge doe at kunne fungere optimal. Det kan dog løses med en CAN-BUS converter som kan købes på bla. www.eBay.de - Concert II radioen kan også købes på eBay brugt for mellem 1000 og 2000 kr.

Løsningen med en IPOD adapter på Concert I'eren so du jo formodentligt stagigvæk har, eller en CD-skifter var måske den billigste løsning.

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af SorenR »

Jeg er med på en lytter. I forbindelse med installation af hængertræk (13 polet) har jeg saneret ca. 50m ledninger til gud ved ikke hvad der engang har været i bilen af uoriginale ting og sager. Nuværende ICE er en 1-din Sony med Navi (DVD-rom i bagagerummet) og den er kastet i med en skovl. Ledninger er klippet, splejset, tape'et o.s.v. Mit Boose lydanlæg er koblet fra og højttaler ledninger er klippet i hhv. A og B stolper Sur Vræler
Er der nogen der har et ledningsdiagram (med farvekoder) over stikforbindelserne til ICE med Boose på en B5 Avant 1999 ?
Jeg har Line-Out til Front/Rear/SubWoofer (phono stik) på Sony'en, kan Line-Out Rear/SubWoofer tilsluttes direkte til Boose forstærkeren?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af kirkster »

SorenR skrev:Jeg er med på en lytter. I forbindelse med installation af hængertræk (13 polet) har jeg saneret ca. 50m ledninger til gud ved ikke hvad der engang har været i bilen af uoriginale ting og sager. Nuværende ICE er en 1-din Sony med Navi (DVD-rom i bagagerummet) og den er kastet i med en skovl. Ledninger er klippet, splejset, tape'et o.s.v. Mit Boose lydanlæg er koblet fra og højttaler ledninger er klippet i hhv. A og B stolper Sur Vræler
Er der nogen der har et ledningsdiagram (med farvekoder) over stikforbindelserne til ICE med Boose på en B5 Avant 1999 ?
Jeg har Line-Out til Front/Rear/SubWoofer (phono stik) på Sony'en, kan Line-Out Rear/SubWoofer tilsluttes direkte til Boose forstærkeren?


Hej Søren,

Jeg har vedlagt diagrammet (med ledningsfarver) over Bose-installationen... (godt nok til en limousine, så jeg ved ikke om du kan bruge den) http://www.audiclub.dk/forum/download.php?id=3438&f=101

Du kan godt montere LINE udgangene fra sonyen direkte til forstærkeren, Dvs. kun Rear left og right, da forstærkeren selv deler signalet ud til SUB'en.

Mvh. John
Vedhæftede filer
Stikfoirbindelse til BOSE forstærker
Stikfoirbindelse til BOSE forstærker
Radio Bose 1998.pdf
Diagram over Bose A4 98'
(49.51 KiB) Downloadet 1698 gange
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af SorenR »

kirkster skrev:
SorenR skrev:Jeg er med på en lytter. I forbindelse med installation af hængertræk (13 polet) har jeg saneret ca. 50m ledninger til gud ved ikke hvad der engang har været i bilen af uoriginale ting og sager. Nuværende ICE er en 1-din Sony med Navi (DVD-rom i bagagerummet) og den er kastet i med en skovl. Ledninger er klippet, splejset, tape'et o.s.v. Mit Boose lydanlæg er koblet fra og højttaler ledninger er klippet i hhv. A og B stolper Sur Vræler
Er der nogen der har et ledningsdiagram (med farvekoder) over stikforbindelserne til ICE med Boose på en B5 Avant 1999 ?
Jeg har Line-Out til Front/Rear/SubWoofer (phono stik) på Sony'en, kan Line-Out Rear/SubWoofer tilsluttes direkte til Boose forstærkeren?


Hej Søren,

Jeg har vedlagt diagrammet (med ledningsfarver) over Bose-installationen... (godt nok til en limousine, så jeg ved ikke om du kan bruge den) http://www.audiclub.dk/forum/download.php?id=3438&f=101

Du kan godt montere LINE udgangene fra sonyen direkte til forstærkeren, Dvs. kun Rear left og right, da forstærkeren selv deler signalet ud til SUB'en.

Mvh. John

Cool, takker Smiler Så skal der splittes, måles, loddes og krimpes Ruller øjne
Planen er at genetablere de originale stik og så lave et konverter-kabel..
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Audiodave2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 49
Tilmeldt: 23/07/2007 23:43
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Audiodave2 »

Så har "lodekonen" været igang Chokeret

Det hele virker - men forhøjtalerne virker flade i bassen, så måske udskifte dem?

Har set på nogle HI-FI højtalere, som jeg overvejer at sætte i dørerne.
(Self. vil jeg gemme Bose højtalerne ;o)

Så planen er ...
• Skifte højtalere til nogle af bedre kavitet og bedre delfilter. (Kun foran).
• tage Bose højtalerne af og der laves stik, så de kan monterers igen.
• Delfilter (formodes at side i døren et sted) tages ud og der laves stik på.

Så burde jeg endag kunne skifte tilbage - jeg har selv lavet konverterstik til anlæget så det virker og fluks kan tilbageførers til org.

Nogle som har erfaring med skift af højtalere/diskant og delfilter i fordørerne? (Model A3 fra 98/99).

Kirkster !!! Ok
Hvis du drøner ud i haven ved en 23 tiden og stiller dig med udstrækte arme i bedste modtager stil med ansigtet rettet mod himlen - så skal jeg nok tage dig med i aftenbønnen Engel .... hehe Du skal have en kæmpe tak herfra ..

Dave
A3 - 1998 - 8L - 125 hk - Ambition
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af kirkster »

Audiodave2 skrev:Så planen er ...
• Skifte højtalere til nogle af bedre kavitet og bedre delfilter. (Kun foran).
• tage Bose højtalerne af og der laves stik, så de kan monterers igen.
• Delfilter (formodes at side i døren et sted) tages ud og der laves stik på.

Så burde jeg endag kunne skifte tilbage - jeg har selv lavet konverterstik til anlæget så det virker og fluks kan tilbageførers til org.

Nogle som har erfaring med skift af højtalere/diskant og delfilter i fordørerne? (Model A3 fra 98/99).

Kirkster !!! Ok
Hvis du drøner ud i haven ved en 23 tiden og stiller dig med udstrækte arme i bedste modtager stil med ansigtet rettet mod himlen - så skal jeg nok tage dig med i aftenbønnen Engel .... hehe Du skal have en kæmpe tak herfra ..

Dave


Engel er da glad for at kunne hjælpe Smiler

Hvis du skal have skiftet højttalerne i fordørene så kig lige her: http://www.audi4ever.at/faq/pdf/audi_a4_b5_lautsprecher_tausch_vorne.pdf

I korte træk skal du have fat i konvertere for at kunne få plads til en ordentlig højttaler, og de kan vel købes de fleste steder.

Selve delefilteret sidder crimpet på ledningerne til diskanten.

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
Audiodave2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 49
Tilmeldt: 23/07/2007 23:43
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Audiodave2 »

Så er dørbeklædningen taget af og nye delfiltre/diskant sat på/i ;o)

Men havde self. fået den forkerte konverter til selve højtaleren så den kan side ordentligt .. hmm så på den igen i morgen ....

Men nu ved jeg, at jeg har Bose bag i + sub ... Men foran ... FY - føj for en fæl, grim lille NOKIA enhed i fuldtone!

Nokia'en skal så kæmpe med diskanten, som jo er svejset sammen i stikket ...

Ja - AudioDave blev skuffet! Her troede han, at den lille fronthøjtaler også kom fra Bose - men ender ud med at være en Nokia (Undskyld Bose (inkle Bose tilhængere) for at skælde Bose enhederne ud og kalde dem flade i lyden - det har jeg intet belæg for nu - det var jo ikke Bose enheder).

Nå men nu det er sagt - så vil jeg prøve at lave en lille up to date - og sådan har jeg gjort når jeg er en erfaring rigere!

Kan i have en god weekend
Dave
A3 - 1998 - 8L - 125 hk - Ambition
excalibur
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8/09/2007 21:30
Geografisk sted: Ballerup

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af excalibur »

Hej Kirkster/John,

jeg er den uheldige ejer af en A4 med Bose system som netop for nogle uger siden fik indbrud, og jeg mistede mit dejlige Blaupunkt Memphis MP66 anlæg. Nu har jeg shoppet et nyt og andet, og er igang med at montere det. Her konstaterer jeg at ledningerne til den brune ISO med forbindelser til fronthøjttalerne er klippet på den grimme side af ISO-stikket ;( Dvs. at jeg ikke ved hvilke forbindelser der er til hvilke højttalere. Dog ved jeg at Bose bilerne kun tager signal til fronthøjttalerne i det brune ISO-stik.

Jeg har forsøgt at finde de farver ledninger der sidder i det brune ISO-stik, men de går ikke igen i ledningssystemet der går til ISO-stikket. Derfor har jeg følt mig på herrens mark. Det ser faktisk ud til at ledningerne som går til ISO-stikket fra bilen, parvist har identiske farver på højttaler-ledninger. Jeg kan fra din fil-attachment 'Radio Bose 1998.pdf ' at på diagram 38/2 vises fronthøjttalerne som R2 og R3 med identiske ledningsfarver. Kan det virkeligt passe? Det tyder på at jeg i dit diagram har fundet min kabling som er er klippet. Og det er da for fedt. :D GROOVY

På denne måde kan jeg se at forbindelsen mellem R=Radio og brunt ISO stik er et 0,35 kvadrat parvist blå/grå og brun/grå. Er der nogen som kan bekræfte at det kan være de rigtige ledninger til front-højttalerne i min DIN-1 skakt? Bilen er en Audi A4, Avant med Bose sound system fra 1998/99. På denne måde kan jeg let teste ved temporært at forbinde til radioen, hvilke ledninger der er til parvis den ene fronthøjttaler og den anden, og farvekoderne giver mig jo plus og minus for korrekt polaritet. Det er funky...

Er der nogen der kan bekræfte at min 'tamp er varm' eller hvad? Hvis ikke, hvilket diagram vil så kunne hjælpe?

PFT

Morten
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af Yann »

Når din bil har Bose Soundsystem skal der ikke tilsluttes nogle ledninger i det brune stik! (Med mindre du har en original telefonforberedelse fra dengang, og som du bruger).
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
excalibur
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8/09/2007 21:30
Geografisk sted: Ballerup

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af excalibur »

Jeg har nu tilsluttet både for og bag-højttalere til rear line-out. Det giver mig lyd i hele bilen. Men dog en begrænsning i fading front-rear. Men det kan jeg leve med.

Tak for tipsene.

Hej
james103
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/02/2013 11:19

Re: Inst. af Blaupunkt London

Indlæg af james103 »

Jeg har lige ansakffet mig en A3 fra 98, med, alt hvad der kan puttes i af elektronik mv
Besvar

Tilbage til "Uoriginalt udstyr"